nedeľa 24. júla 2011

Falosny gulas




 Tento jednouchy recept ma vracia spomienkami do mojho detstva.  "Falosny gulas" varievala moja mamka a aj moja babka. Skvela rychlovka. V  kombinacii s uhorkovym salatom ( najlepsie z vlastnej zahrady:) ) je fantastickou bastou. Samozrejme ony to varievali z vlastnej urody v zahrade::) a preto to bolo ovela, ovela chutnejsie. Ja som recept trochu inovovala a papriky som pridala roznofarebne, Gulas tak ziskal aj na vizazi. Paradajky som pridala uz lupane z konzervy:). Pamatam si,  ze pri konzumacii tohoto gulasu mi ako dietatu vadili tie supky z paradajok :). No a komu by sa chcelo paradajky obvarat a supat ich, ked z konzervy je to ovela rychlejsie?:)



Ingrediencie:

Paprika - cervena, zelena, zlta
1-2 cibule
1-2 nozicky dobrej klobasy  ( podla moznosti pikantnej)
1 konzerva lupanych paradajok 400 g
2-3 struciky prelisovaneho cesnaku
zemiaky (5-6 kusov, podla toho, ake mnozstvo gulasu chceme navarit)
sol, korenie, mlety kmin. mala chilli papricka, oregano
olej

Postup:
Ako prve si dame uvarit zemiaky. Varime ich iba do polovice, aby sa nam potom pri duseni na panvici nepomliazdili. Polouvarene zemiaky scedime.  Do wooku ( prip. hrnca) dame na troche oleja spenit cibulu pokrajanu na rezance. Pridame na kolieska pokrajanu klobasu a spolu porestujeme. Pridame zemiaky a papriku. Spolu kratko porestujeme. Potom pridame paradajky z konzervy. Ak pouzijete cerstve doporucujem narezat a na chvilu ponorit do vriacej vody. Potom lahko odstranite supku z paradajok. Osolime, okorenime, pridame chilli papricku (jadierka vycistite, inak hrozi, ze gulas nebudete moct konzumovat), oregano, podrvenu rascu, prelisovany cesnak a vsetko spolu chvilu podusime.




Ak nemate radi mierne chrumkavu papriku, tak doporucujem najprv pridat papriku, chvilu ju podusit a az potom zemiaky a ostatne. Pred podavanim mozeme posypat cerstvou posekanou petrzlenovou vnatou. 

Prajem dobru chut!

4 komentáre:

  1. Tak toto vyzerá neskutočne dobre, mňam, takéto my môžeme, zaraďujem do poradovníka na vyskúšanie

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adrika, nestiham sledovat, nieto este komentovat tvoje najnovsie recepty!! Tusím som tu nebola uz sto rokov :) Si jednicka!!!paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ivanka, dufam, ze budes spokojna s receptom. Je to jednoduche, rychle a mnam.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Slavka, ty si podarena, vraj sto rokov...:) nie, nie sto rokov, len mne sa to akosi nakopilo, tak preto som to trochu dala hustejsie:).

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)