pondelok 21. novembra 2011

Koreniste hruskove mufinny, Spiced Pear Muffins



Na mise s ovocim tronili tri hrusticky, ktore priam volali , ze je najvyssi cas spotrebovat ich.  Jednu som zmastila ja:) a dve som pouzila na tieto uzasne, skvele,  fantasticke muffiny. Nadherne, jemne cesticko, mierne koreniste, s kuskami hrusiek a pekanovych orechov. Jednym slovom balada:) Cesto sa krasne oddeluje od kosickov. Naozaj su take skvele, ze mozem s kludnym svedomim odporucat vyskusat ich . Po tychto muffinkach sa moj nazor na muffiny absolutne zmenil. Doteraz som nebola akosi nejakym velkym zastancom muffin, ale tieto su tak uzasne... Naozaj, cestne slovo:)

Ingrediencie:


115 g masla ( rozpustit)
100 g krystaloveho cukru
50 g hnedeho cukru
1 vanilkovy cukor
2 vajcia
3 PL kyslej smotany
3 PL mlieka ( toto som doplnila do receptu ja, videlo sa mi velmi huste cesto)
250 g polohrubej muky
2 KL prasku do peciva
2 KL mletej skorice
1/2 KL mleteho zazvoru ( dumbieru)
1/4 KL mleteho  muskatoveho oriesku
1/4 KL soli
2 vacsie hrusky ( ocistene, pokrajane na male kocky)
50 g pekanovychorechov ( posekanych nadrobno)
 na posyp:
skoricovy cukor

Postup:
Maslo rozpustime a nechame trochu ochladit. Pridame ho k cukrom a vyslahame dopenista. Po jednom pridavame vajcia a poriadne vyslahame. Potom pridame kyslu smotanu . Opat zaslahame. Pridame preosiatu muku zmiesanu  so vsetkymi koreninami , praskom do peciva a posekanymi orechmi. Zamiesame rucne. Nakoniec pridame pokrajane hrusky.  Mne sa videlo cesto velmi tuhe, tak som pridale este 3 PL mlieka.




Do muffinkovej formy rozlozime papierove kosicky a naplnime ich do 2/3. Muffiny  mozno posypat skoricovym cukrom pred pecenim. Ja som zabudla, tak som ich posypala ihned po vybrati z rury. Myslim, ze tento drobny omyl im vobec neuskodil. Muffiny pecieme vo vopred vyhriatej rure pri teplote 180 stupnov C cca 25 minut. Z tejto davky mi vyslo 16 kusov tychto uuuuuuuuuzasnych muffiniek.

Keby sa dala preniest obrazom aj ta nadherna vona... No tak , nech sa paci, ponuknite sa:)


20 komentárov:

  1. Joooj Adri, muffinky sú moja srdcovka... takéto som ešte nerobila, už sa na ne teším . mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mnaaam,vyzeraju super, hned by som si jednu muffinku dala :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tinka a vies , ze som pri nich myslela na teba? Verim, ze neolutujes:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Marysity, otvor okno a chytaj:) Posielam expres sluzbou:) No fakt su vyborne a vdaka.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Juj Adrika, dávno som nerobila muffky, ... táto Tvoja úžasná foto ma ak navnadila...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. nepochybujem ani najmenej o tom,ze su skvele!!! ja som robila podobne, s karamelovymi cukrikmi...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Adrika,tak krasne si ich opisala,ze ti verim kazde slovko,a jednoducho sa musia vyskusat:)..a ake to tu mas uz krasne vianocne:)♥

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Adka, aké chúťky mi robíš ... dnes bolo moje prvé jedlo -raňajkoobed o 13,00 a teraz sa neviem nasýtiť, do všetkého ďobkám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Gabika dakujem pekne za mily komentarik. No neviem, ci foto je uzasna, ale viem ze tieto muffinky rozhodne uzasne su:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mariannka, tak tie s karamelovymi cukrikmi musia byt este lepsie. To rozhodne.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Matka dakujem velmi pekne. Uz sa velmi tesim na Vianoce, tak som si to tu trochu pomenila. Chcela som velmi toho deduska (odpocitavadlo) a uznaj, ze k fialovymm motylikom som ho nemohla v ziadnom pripade nainstalovat:))))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Janka a co tvoj spravna zivotosprava, ha? No inak ja mam casto taketo dni a potom to aj tak vyzera:(.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Adrianko, ty vkládáš tak úžasné recepty, až mám strach, že půjdu navštivit lednici...
    Musím si u tebe počíst někdy ve dne :o)
    Moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Adrianka, krááásny recept, ako vždy :)) hneď by som ich išla piecť, len nemám akosi vajíčka, achjaj :(

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Jen jsem je viděla, hned bych si je dala ke druhé snídani :D Kořeněné těsto a hrušky...mňam! A máš je krásně ozdobené těmi "cupcake toppers" (nevím, jak bych to převedla do češtiny) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Adrianka, odkladam si receptik, este mi ostali nejake hrusky, tak najdu coskoro uplatnenie :-), dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Adka, vonaju az sem,aj ked uz asi po nich nezostala ani odrobinka :) vyskusame :)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Adka, robila som muffinky, boli uuuuzasne, vonave, jemnucke, lahucke. V praci sa len tak roztratili. Vyborny recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Dievcence, tesim sa, ze vas tento receptik zaujal. Uz aj Lucka vyskusala a potvrdzuje to aj ona, ze sa jedna s suprovu vecicku:) Lucka vdaka za info , potesila si ma. Pa

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Aďka, ďalší skvelý receptík, ďakujem :) Katka

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)