utorok 20. decembra 2011

Karacsonyi kiflicskek, Vianocne rohlicky alias vanilkove



Mozno vas zarazi tento nazov rohlickov. Nasa nagymama ich piekla zasadne iba na Vianoce. Tak si na to pamatam z detstva. Nechapem preco, lebo je to velmi vdacna cukrovinka. Vianoce bez tychto rohlickov by sa nam vobec, ale vobec  neratali. Myslim, ze tento recept je starsi ako ja, takze svojim sposobom sa jedna o "starozitnost". Davam tento recept do pozornosti, pretoze v  tomto recepte sa nepouziva vajce a je to absolutne nenarocne na suroviny aj na pripravu.  Pri tohorocnych rozkoch som obstala ako s medovnickami. Chcela som piect v predstihu, takze aj toto cesto odpocivalo v chladnicke cely tyzden v susedstve s cestickom na medovnicky. Rohlicky boli po upeceni v absolutnom poriadku a to az takom, ze sme ich uz aj stihli zjest. Nechapem, ako niektore dievcence uz mozu piect tri tyzdne pred Vianocami. U nas je to absolutne nemozne., pretoze nic neostane na sviatky. Takze dnes som uz piekla znovu tieto uzasne vianocne rohlicky ( vanilkove) a tentokrat uz z 1 a pol davky. Pre istotu-:).

Ingrediencie:

250 g hladkej muky
200 g masla
100 g mletych orechov
70 g praskoveho cukru

Na obalovanie:
2 vanilkove cukre
2-3 PL praskoveho cukru

Postup:

Absolutne jednoduchy. Zmiesame vsetky suroviny a vypracujeme cesto. Zabalime do folie a odlozime do chladnicky asi na 1 hodinku odpocinut. Potom si odkrojime cast cesta, urobime z neho sulok a pokrajame na priblizne 5 cm kusky a ohneme do tvaru rozka a pecieme na mierne pomastenom plechu pri teplote 180 stupnov C asi 7 minut. Iba zacnu konceky ruzoviet, rozteky vyberieme. Obalujeme vo vanilkovom cukre zmiesanym  s praskovy cukrom.








                                                       Nechajte si chutnat!

6 komentárov:

  1. ja vanilkove rohlicky milujem, obdivujem vsetky recepty tu na blogoch, aj tvoje su samozrejme krasne a svojou "starozitnostou"-klasikou su velmi vzacne:)) my ich tento rok nerobime, teda ja som ani nemala v plane a mamina povedala, ze na ne tento rok akosi zabudla :D :( ... tak ale nevadi, snad u niekoho budem moct degustovat aj nazivo,nie len ocami :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. presne ako pises Adka, bez vanilkovych by to neslo, krasne prevonaju cely byt, je to signal ,ze idu Vianoce. mne chutia az ked riadne odlezia,tak medzi sviatkami "ich objavim". tvoj receptik odkladam, ak nezabudnem, o rok vyskusam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Adrianka, ja milujem vanilkové rohlíčky ... robím každý rok nenormálne množstvá a všetky sa pojedia, ani odležať nestihnú :)) ... tieto "starožitné" rodinné recepty sú úplne najlepšie !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Adka velmi vydarené až mi voňaju cez pc. Betka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Aďka vanilkové rožky sú záruka :) nie je o čom. Ja tiež pečiem vanilkové rožteky mojej maminky ktoré mi dokonalo navodia Vianočnú atmosféru...keď nič iné tak toto určite:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adrianka ... krásne a pokojné Vianoce z celého srdca želám ... Jana :)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)