streda 29. februára 2012

Pecena cvikla plnena s ricottou



 
Najprv Matka, potom  Natali a po nej Lucka, tak mi to samozrejme nedalo, aby som to neskusila aj ja. Milujem cviklu a preto niet divu , ze uz u Matky ma tento receptus zaujal. Moje odhodlanie vyskusat aj takuto plnenu, pecenu cviklu povtrdila aj Natali a konecnu bodku za mojimi uvahami vyskusat tento recept dala Lucka .  Urcite sa aj vam uz stalo ( mne teda uz viackrat), ze vas zaujme  nejaky recept, ale po jeho realizacii nenastane naplnenie vasich ocakavani. Tak presne toto sa stalo mne pri tomto recepte. Chapem, ze nie vsetko , co chuti mne, musi chutit aj inym a plati to samozrejme aj opacne.  Ocenujem skvely napad na plnenu, pecenu cviklu. Zial, po upeceni mi vsak samotna cvikla prisla velmi mdla a plnka ochutena tymianom mi pripominala kadilo. OK! Priznavam, ze tymian velmi nepouzivam v mojej kuchyni a myslim, ze ho nadalej budem pouzivat iba velmi  vynimocne ( napr. pri divine) a aj to iba v minimalnom mnozstve. Inak tuto pecenu cviklu urcite este  budem robit, ale rozhodne nebudem plnku dochucovat tymianom, ale napriklad mojim chutovym poharikom viac vyhovujucim tarragonom (estragonom). A samotnu cviklu asi budem trochu marinovat napr. v citronovom oleji a mierne osolenu ju naplnim plnkou. Urcite si tento receptus zopakujem este mnohokrat so spominanymi upravami, pretoze vyborne vyzera a ja cviklu jednoducho milujem!  Ak ju milujes, nie je co riesit! :)))




Ingrediencie a postup najdete u Martinky na jej blogu. Ja len pridam par fotografii z pracovneho  postupu.


                                                         vydlabanu cviklu naplnime plnkou

                                                          uz upecena
                                                         v reze

8 komentárov:

  1. Adrika,to ma mrzi,ze tato kombinacia nesplnila tvoje ocakavania..ale je super,ze vies ,ako na to,aby ti nabuduce chutilo :))..mozno,keby si skusila pouzit cersvy tymian..ja ho suseny moc nemusim,ale v cerstvom stave ho milujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Matka, vobec ta to nemusi mrziet. Predsa to nie je tvoja vina, ze mne nechuti tymian. Pouzila som praveze cerstvy tymian. Kupovala som ho extra pre tento recept:) Inak takuto cviklu si urcite budem robit v buducnosti len neochutim tymianom:))))

      Odstrániť
  2. tu je moja variácia spred 3 rokov http://germa-vari.blogspot.com/2009/11/plnena-pecena-cvikla.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vdaka za link, pozrela som a vyskusam aj tuto tvoju verziu. Myslim, ze majoran a cesnak su pre mna prijatelnejsie ako tymian. Ale zas som rada, ze som vyskusala, pretoze je to pre mna dobra skusenost:)

      Odstrániť
  3. No Adrika, to mas presne tak ako pises - sto ludi-sto chuti. Kazdopadne mas skusenost. Mne sa z tych foteciek vidi, ze ta tvoja cvikla je akasi moc velka, myslim ze na tento receptik treba vyberat fakt mini cvikle, ktore sa dobre prepecu a v konecnom efekte tam nebude tej cvikle tak "vela". Ja som ju skusala zapekat s Fetou a to tak, ze cviklu som nakrajala na platky, na nu naukladala platky Feta syra a piekla v rure. Feta je vyrazny syr a myslim, ze super pasuje prave k nevyraznej cvikle. Mozno ti bude viac pasovat prave takato kombinacia...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka mas pravdu, dobra skusenost. V ziadnom pripade nelutujem, ze som to vyskusala. Je to fajn recept a urcite ho budem robit aj v buducnosti. Cvikla bola taka akurat. Mozno foto skresluje. V Anglicku ani nedostanes kupit nejake velke hlavky. Ona bola uvarena a dostatocne zapecena. Mne aj ta ricotta tam pasovala, iba nabuduce nepouzijem tymian. To je vsetko:)))))) Pecenu cvilku na platky som robila a bola vyborna. Aj fetu si viem predstavit s pecenou cviklou. Robila som uz cviklovo-fetovy salat a bol super. Takze asi tak nejako:))))))

      Odstrániť
  4. mňam cvikla, do tohto receptu sa určite čoskoro pustím, inak máš pravdu, že sto ľudí, sto chutí a platí to 100%, ani sestry nemusia mať rovnaké chute, lebo ja zas tymián môžem a veľmi, dokonca si ho pestujem na balkone , takže ja vyskúšam presne podľa receptušu.....

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak ja jsem se do ni dnes taky pustila, s tvarohem a provensalskymi bylinkami :) Dobra byla, jen asi zatim u nas z repy zatim vede carpaccio :)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)