sobota 29. decembra 2012

Pistaciove pusinky




Tymto receptom som sa inspirovala u Slavky. Ona sice mala pistaciove jazycky, ale mne vysla akasi prilis tuha hmota a v casovej tiesni som urobila z jazyckov pusinky. Bolo to pre mna rychlejsia verzia tychto skvelych cukroviniek... no a coze?...ved podstata je rovnaka iba vizualne sa lisia...nevadi, hlavne, ze sme si pochutnali .... je to skvely receptik na vianocnu cukrovinku.... uchovavala som ich v doze a v chlade, ale ked postali na tacke, boli prijemne zmaknute.... pistacie dodaju pusinkam patricny smrnc...:)

Ingrediencie:
2 bielka
stipka soli
150 g praskoveho cukru  ( ja som dala jemny krystal, mozno preto bolo moje cesto takej hustejsej konzistncie )
dren z jedneho vanilkoveho struku
75 g mletych nesolenych pistacii
100 g jemne zomletych lupanych mandli
na posyp:
zopar nadrobno poskanych pistacii ( u mna 25 g)

Postup:

Bielky naslahame so stipkou soli a pridae cukor. Dobre vyslahame. Pridame najemno zomlete pistacie a mandle, jemne zamiesame do bielkov. Na plech vylozeny papierom na pecenie pomocou cukrarenskeho vrecka striekame jazycky ( u mna pusinky ) a posypeme posekanymi pistaciami ( nechajte si vacsie kusky, moje boli velmi drobne) a pecieme vo vyhriatej rure na 160 stupnov C cca 15 - 20 minut ( mne stacilo 15 minut). Nechame dobre vychladit a uskladnujeme v plechovej doze v chlade. Nech vam chutnaju!


4 komentáre:

  1. Ještě jem nikdy pusinky neměla, ale prý jsou hodně sladké :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano, su...je to tip cukrovinky, ze jednu a dost...ale ja som zvladla aj dve :)

      Odstrániť
  2. Zostali mi bielka a nevedela som co s nimi, a potom som nasla tento vynikajuci recept, tak som ho vyskusala, chuti skvelo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Velmi ma to potesilo Deniska...dakujem za spravicku :)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)