sobota 29. decembra 2012

Puncove rezy


Puncovy som uz veeeeeeeeeeeeelmi , ale naozaj velmi davno nepiekla. mam iny recept na puncovy.  Prostredny plat si peciem zo siestich vajec a cesto delim na tri casti - zltu, kakaovu a ruzovu....atd.... Zaujal ma vsak tento recept u  Janky,  ved bodaj by nie, ked jej rezy su ako z ucebnice vystrihnute,  a tak som skusila  tento pre mna novy  recept. Navyse Janka  ma ulozene super video, podla ktoreho postup urcite zvladnete. Korpusy som robila podla Janky, iba tu polevu som urobila podla receptu na videu ( poleva bola viac rumova :) )...vdaka Janka za tento receptus.... tak nech sa paci recept aj pre vas ....

Ingrediencie:
na 1 piskotovy korpus :

4 vajcia
6 PL vody
200 g praskoveho cukru
200 g polohrubej muky
1/2 prasku do peciva
stipka soli
vsetky suroviny potrebujeme 3x, pretoze pecieme 3 piskotove korpusy

Na punc:
100 ml rumu ( mozno aj trosinkuy viac :) )
100 ml vody
250 ml dobreho malinoveho sirupu
stava z 1/2 az z 1 citronu ( ochutnajte a podla svojej chute si regulujte mnozstvo citronovej stavy
puncova aroma ( ja som vynechala, v UK som nikde nevidela)

na polevu:
250 g viackrat preosiateho praskoveho cukru
1 PL vriacej vody
1-2 PL citronovej stavy
stipka cervenej resp. ruzovej potravinarskej farby
okrem toho:
dobry, riedky dzem bez kuskov ovocia ( ja som pouzila malinovy, ale mozete pouzit aj marhulovy) 380ml

Postup:
zltka naslahame s cukrom, pridame vodu a preosiatu  muku zmiesanu s praskom do peciva. Nakoniec jemne ( uz len rucne ) zamiesame z bielkov a stipky soli vyslahany tuhy sneh. Pecieme na plechu 30x40 cm vylozenom papierom na pecenie vo vyhriatej rure pri 180 stupnoch C asi 15 - 20 minut. Upecieme 3 x takyto piskotovy korpus. Nechame vychladnut. Pripravime si puncovu polevu zmiesanim vsetkych prisad. Vychladnuty korpus natrieme polovicou dzemu. Nezabudnite odstranit papier na pecenie. Druhy plat pozdlzne rozdelime na 7 pasikov cca 3,5 cm . Styri ostanu nenamocene a tri namocime do pripraveneho puncu. Pasiky namacame po jednom. Punc je dobre si preliat do plechu s krajom, lepsie sa pasiky v tom namacaju. Pracujeme rychlo, aby sa pasy velmi nerozmocili lebo hrozi ich polamanie.... ( dobre je pozriet si spominane video) . Na korpus natrety dzemom ukladame striedavo pasiky - suchy, namoceny. Pritalacime k sebe.  Zvysnym puncom opatrne  polejeme  namocene pasiky. Nenamocene pasiky piskoty sa navlhcia od tych namocenych nerovnomerne a tak vznikne mozaika. Natrieme druhou polovicou dzemu a prilozime tretim korpusom. Cely zakusok zatazime , najlepsie cez noc. Potom urobime polevu zmiesanim vsetkych prisad. Miesame , kym je poleva pekna, hladka . Naniesieme na korpus a rozotrieme rovnomerne na zakusok. S polevou pracujeme rychlo, pretoze ma tendenciu skoro zhustnut. Pozdlzne prekrojime zakusok na tri casti a krajame cca 1,5 cmm rezy.

2 komentáre:

  1. Celkem pekny recept no aleee ta "mozaika" se mi moc nelíbí ........... mně by se více líbilo kdyby byl stredny plat rovnoměrně ruzovy a ostatně bílé nebo aka to je barva ...:-) pokud bych namočila všechny pásy do sirupu šlo by to pak ???

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym, je strasne vela receptov na puncak. Toto je jeden z nich. Takyto je postup podla rozpisu receptu, tak som to takto urobila. Je na kazdom z nas pre ktory recept sa rozhodne. Ja peciem aj pravy puncak a uplne jednoduchy puncak :)....takze je na vas ako sa rozhodnete

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)