nedeľa 13. októbra 2013

Lemon curd



Lemon curd je citronovy krem. Mam velmi rada jeho jemne kyselkavu chut. Nikdy som nevedela urobit dobry citronovy krem, az kym som si  neurobila pred nejakymi tromi rokmi prvykrat doma Lemon curd. Krem je vhodny na priamu konzumaciu napr. na palacinky, dolky, do pecenych buchiet alebo ho mozno natriet  na pecivo. Mozno nim ochutit maslovy krem  do zakuskov  alebo do tort a v kombinacii s mascarpone je to hotove nebicko v papulke. Videla som uz aj z pomarancov urobeny Orange curd, ale ten som este ja neskusala. Pre vsetkych, ktori este nevyskusali Lemon curd, vrele doporucujem vyskusat . Najma pre milovnici  kyselkavej chuti by rozhodne nemali otalat s jeho vysusanim......

Ingrediecnie:
3 vacsie citrony ( stava aj kora)
200 g krystaloveho cukru
2 zltka
2 vajcia
1 PL solamylu ( u mna cornflour)
1 PL oleja

Postup:
V hrnci zmiesame citronovu koru, citronovu stavu ( precedenu), vajcia, zltka, solamyl rozslahame metlickou a za staleho miesania uvarime kasu. Davame pozor, aby nam krem neprihorel. Obsahuje skrob, ktory rychlo a lahko sa pripali.  Mozeme obcas dat mimo sporaka a dobre premiesat, aby krem nezhrckavel. Vratime na ohen a opat miesame a varime do zhustnutia  ( ma mat konzistenciu riedsieho pudingu). Opat stiahneme z platne a primiesame olej. Dobre premiesame a vratime na sporak. Za staleho miesania povarime asi 1 minutu a odstavime z ohna. Prelejeme do uzatvaratelnej flase (potravinoveho kontajnera) a nechame uplne vychladnut. Chladnutim este trohu viac stuhne. Drzime v chladnicke. Vraj by krem mal vydrzat uzatvoreny v chladnicke dva tyzdne, ale u nas sa to vzdy zjedlo pred tymto terminom :)






20 komentárov:

  1. chcela by som sa spytat nakolko je tam dolezita kora z citrona, lebo v obchodoch dostat len citrony, pri ktorych je upozornenie, ze su chemicky striekane, tym padom je kora nepouzitelna ..:-(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mily anonym ak nemate cerstvu koru, tak mozte pridat aj susenu...kora dava intenzivnejsiu chut, ale aj ked date iba stavu z citrona malo by to fungovat...tato info bez zaruky , nemam to odskusane.....

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Milá Adrianka, som veľmi rada, že som natrafila na tvoj recept. Lemon curd používam na naše obľúbené citrónové rezy a kupujem ho v M&S. Nemám však z toho dobrý pocit, pretože sa to vôbec nekazí. :( Rada si robím všetko svoje z poriadnych surovín. Mám v pláne vyskúšať aj jeden francúzsky dezertík a tak tvoj recept veeeľmi rada vyskúšam. Asi tiež použijem kôru zo sušeného citrónu, som vďačná za túto info, ja dodávam, že na Slovensku ju dostať vo veľmi dobrej kvalite v rakúskej Bille.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som na tom rovnako :) tiez mam radsej domace :)...dakujem za komentarik aj za info, ktore snad niekomu pomoze :) peky den zelam

      Odstrániť
  4. Dobrý den. Natrefila jsem čistě náhodně na vaše stránky a pár receptů si uložila do oblíbených . Tento receptík s citrónkem hodlám vyzkoušet jako první. Díky za receptík/y
    Hezký den Silvie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. MIla Silvie, dakujem pekne a navstevu aj za mily komentarik :) Lemon curd je skvela vec a veri, ze nesklame. Recept je velakrat odskusany ...nech sa vam dari a pekny den zelam

      Odstrániť
  5. Lemon curd už jsem podle několika receptů vyzkoušela, tento recept je zase jiný, takže vyzkouším i ten :-)
    P.S. Adi, Tvůj blog se mi moc líbí :-) Jana - senky

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Už jsem vyzkoušela Lemon curd podle několika receptů, každý byl v něčěm jiný. Tento je zase jiný, vyzkouším i ten :-)
    P.S. Adi, Tvůj blog se mi moc líbí a ráda sem nakukuju :-) Jana-senky

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Velmi inspirativne . Rozhodne vyskusam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Velmi inspirativne. Rozhodne vyskusam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Velmi inspirativne . Rozhodne vyskusam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ahoj chcela by som sa ťa spýtať kde v Anglicku kupuješ práškový cukor.Ja som ho už hľadala ale nikde som ho nenašla tak ak môžeš tak mi poradiť kde by som ho mohla kúpiť a takisto aj tu náhradu za ten solamyl.Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anka praskovy cukor je dostat v v kazdyh potravinach mozes kupit 500 g-movy alebo 1 kg....ma taky ruzovo-biely obal ICING SUGAR....miesto solamylu pouzivam Cornflour je to kukuricny skrob, ktory dostanes kupit taktiez v takmer kazdych potravinach...ja vacsinou nakupujem v Morissons, Tesco alebo Sainsburys....v Sainsburys to maju v tkom modro-bielom baleni....dufam, ze som pomohla

      Odstrániť
  11. Vyskusane a je to mnamka ;o). Moj manzel by ho zjedol na posedenie!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. A môže sa použiť aj do zákuska?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mily anonym, v uvode som uviedla, kde vsade sa da pouzit tento citronovy krem ; " Lemon curd je citronovy krem. Mam velmi rada jeho jemne kyselkavu chut. Nikdy som nevedela urobit dobry citronovy krem, az kym som si neurobila pred nejakymi tromi rokmi prvykrat doma Lemon curd. Krem je vhodny na priamu konzumaciu napr. na palacinky, dolky, do pecenych buchiet alebo ho mozno natriet na pecivo. Mozno nim ochutit maslovy krem do zakuskov alebo do tort a v kombinacii s mascarpone je to hotove nebicko v papulke."....ano aj do zakuskov do kremu :)....pre milovnikov kyselkavej chute je to velka mnamka :)

      Odstrániť
  13. adriana, sestra pouzila lemon curd do plnky, kde vsak pouzila len light tvaroh.. plnka sa roztekala na kolaci .... myslis, ze to bude tým, ze nepouzila kvalitnejsie mascarpone ? Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucka,moze to byt aj tym , ze mascarpone nebolo take huste, mozno to bolo tym, ze mascarpone slahala mixerom, mozno pridala vela lemon curd-u . Tazko povedat, ked nevidim. Ked je takato plnka riedka, staci pridat 3 platky zelatiny. Krem trochu stiahne, ale nebude prilis tuhy.

      Odstrániť
  14. Ahoj Aďka, veľmi pekne ti ďakujem za skvelý recept. Na tento lemon curd, je na nete veľa receptov, ale vybrala som si pre istotu, na tvojom blogu. Akurát som namiesto oleja, dala maslo.
    Srdečne pozdravujem, cmuk:)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)