nedeľa 15. júna 2014

Cibuľkové pesto



Zelene farbivo, ktore  obsahuju rastliny - chlorofyl - ma zazracne ucinky na nas organizmus. Sprostredkuje pre nas organizmus energiu z rastlin,  ktore jeme a aj kyslik, ktory vdaka nim dychame, cize da sa povedat, ze chlorofyl je velmi dolezity pre nasu existenciu.  Ma uzasne ucinky na nas organizmus a okrem ineho su zname aj jeho protirakovinove ucinky. Takze rozhodne v nasom jedalom listku by nemali chybat  zelene rastliny (brokolica, zelene listu zeleru , petrzlenu, mata, zelena fazulka, jarna cibulka, por, zelene salaty, limetka...)   Velmi som sa potesila, ked som zbadala tento "zeleny" recept  u Misky. Na prvy pohlad ma zaujal a uz len trebalo  najst priestor na jeho vyskusanie. Urcite to podavajte s varenym vajickom, ktore vyborne vyvazuje chut cibulkoveho pesta. Ja som este niektore posypala  na suchej panvici oprazenymi piniovymi orieskami. Urobila som male bagetky, take jednohubky. No dobre no, tak dvojhubky :)......Vyskusajte aj vy, vela k tomu netreba :)
Ingrediencie:
za hrst zelenej vnatky z jarnej cibulky ( ja som pridala asi aj tri biele hlavky)
4 PL olivoveho oleja
2 PL mletych mandli
1/2 limetky ( stavu )
asi 100 g struhaneho syra  ( pridavajte podla potreby)
cerstvo mlete cierne  korenie, prip. aj sol

okrem toho doporucujem: natvrdo varene vajicka
                                        oprazene pinove semiacka  ( mozno )


Postup:
Zelene vnatky z jarnej cibulky umyjeme a v mixeri vymixujeme so 4 PL olivoveho oleja. Pridame pomlete mandle, stavu z limetky a opat vymixujeme. Prelozime do misky a pridame postruhany syr ( pridavame postupne, podla potreby)  , ochutime ciernym mletym korenim. Vymiesame. Ochutname a v pripade potreby este mozeme dochutit stipkou soli. So solou opatrne, ak je syr dostatocne slany, vynechame solenie.Je dobre dat hotove pesto aspon na hodinku do chladnicky, nech sa chute dobre prepoja. Podavame s varenym vajcom natrete na chlebe alebo bagete.




Dobru chut !

5 komentárov:

  1. Som velmi rada, ze ti chutilo :) A krasne si to nafotila.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásny článok a to pesto vyzerá veľmi chutne :)

    dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wau Adrianka to je supr a chutna viborne huhu man chut.hezky tebe zdravim Karin

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nadhera, nadhera, nadhera, nadhera, mali by ste vydat knihu!

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)