nedeľa 8. júna 2014

Torta Rocher



Tuto tortu som piekla sama sebe k narodeninam, Ani sa nepamatam, ci som vobec niekedy piekla pre seba tortu. Dostala som novy  krasny podnos na tortu, tak bola dokonala prilezitost vyskusat tuto dobrotku. Ano, je to velka  kaloricka bomba, ale ta chut.... jemne chrumkajuce lieskovce v spojenni s cokoladou,  - jedna basen. Bonbony  Ferrero Rocher a krasna  leskla poleva dodavaju torte elegantny vzhlad.  Torta  je velmi sladka, takze staci z nej iba jeden kusok. Je dobre ju pripravit den vopred, aby sa chute dobre prepojili. Korpus nasiakne kremom a lepsie sa potom kraja.   

Ingrediencie:
korpus 22-24 cm
6 bielkov
300 g jemneho krystaloveho cukru
1 PL solamylu ( u mna corn flour)
30 g  nahrubo nastruhanej cokolady
150g mletych lieskovcovych orieskov
stipka soli

Plnka:
400 g Nutelly
500 g mascarpone
100 g mliecnej cokolady
50 g posekanych lieskovcovych orieskov

Poleva:
100 g mliecnej cokolady
70 ml slahackovej smotany
1 KL Golden syrupu ( mozno vynechat, sirup vsak dodava ganache lesk)

okrem toho:
bonbony Ferrero Rocher
4-5 kusov pomrvenych kornutkov na zmrzlinu ( prip. oplatky)

Postup:
Najprv si pripravime lieskovcove orechy. Ak mame v supke ( ja som mala uz olupane) zapneme ruru na 180 stupnov  a potom vlozime lieskovce na plechu do rury asi na 10 minut. Davame pozor lebo maju tendenciu rychlo horiet. Vyberieme z rury a pomocou suchania v utierke odstranime supku. Lieskovce poprazime na suchej panvici a nechame ich ochladit. Pomelieme. Pripravime si  plechy vylozene  s papierom na pecenie. Potrebujeme tri rovnake tortove formy, ale mozeme si obkreslit na  papier dno tortovej formy a to trikrat. Budeme piect tri korpusy naraz. Bielka vyslahame so stipkou soli. Postupne po lyziciach pridavame cukor neprestavajuc slahat bielka. Pridame preosiaty Solamyl a opat dobre zaslahame. Nakoniec uz iba rucne opatrne vmiesame pomlete lieskove oriesky s nastruhanou cokoladou. Sneh rozdelime na tri casti, urovname a naraz pecieme v rure pri teplote 150 stupnov C asi 75 minut. Snehove korpusy nenarastu, su jemne zruzovene. Nechame ich dobre vychladnut. Davame ich dole z papiera az po uplnom vychladnuti. Koprusy sa dobre oddeluju od papiera.





Plnka:
Cokoladu rozpustime nad parou a nechame ochladit. Nutellu a mascarpone vymiesame. Pridame ochladenu cokoladu  opat dobre preslahame, kym dostaneme pekny kompaktny krem. Nakoniec vmiesame  nadrobno posekane lieskovcove oriesky. Ak je krem riedky, dame ho do chladnicky mierne stuhnut. Moj bol tak akurat, pouzila som kvalitne mascarpone.


Skladanie torty:
Korpus prelozime na tanier ( misu) na ktorom budeme tortu podavat. Je dobre , ak pod spodny korpus si zasunieme z kazdej strany kancelarsky papier, ktory po dokonceni torty vytiahneme a tanier ( podnos) ostane cisty. Na korpus natrieme krem a prilozime dalsi korpus. Opat krem a korpus. Kremom natrieme aj boky a vrch torty. Nechame zachladit v chladnicke.
Nad parou rozpustime cokoladu so slahackovou smotanou. Miesame a ked je cokolada rozpustena, pridame Golden sirup a dobre premiesame. po miernom ochladeni natrieme na tortu. Boky ozdobime pomrvenymi oplatkami a vrch bonbonmi Ferrero Rocher.



                                         tieto kornutky a Golden sirup som pouzila



Odlozime do chaldnicky stuhnut. Najlepsie na celu noc. Tortu krajame tenkym nozom. Dobru chut!




38 komentárov:

  1. Golden sirup,cim mozem nahradit?Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zedenika nemam odskusane, ale pridavam komentar od Zlatici: "Nie som autorkou receptu, ale Golden sirup môžeš nahradiť akýmkoľvek sirupom, napr. agávovým, kukuričným ,v tomto prípade aj javorovým, lebo plnka má tmavú farbu. Niekto nahrádza aj tekutým medom. Zlatica"....inak vobec nic sa nestane, ked ho vynechas.....poleva ked postala, tak uz nebola az take leskla ako hned po poliati....

      Odstrániť
  2. Nádhera, Ferrer rocher miluju. Hned bych si dala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Amelie :)....bola vyborna....sladka, ale vyborna :)

      Odstrániť
  3. Toto nie je druh sladkostí, ktoré by som mala rada, ale tak ako podnos, aj torta vyzerá úžasne.
    Dnes by som potrebovala takú cukrárku ako si ty mať niekde poblíž, mladší syn má 33 rokov. Neviem, kedy si mala ty tie svoje narodeniny, ale dodatočne želám všetko najlepšie!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. óóóóóóóóóóóóóó môôôôj bože , neviem čo by som chcela viac či tortu alebo podnos, teraz mi ťuklo, že tortu si viem upiecť aj sama ..........cmuk sestrička

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ooooooooooooo ty moj boze, teraz len drz tu svoju dietku :)...a podnos chces? objednam ti :)

      Odstrániť
  5. To je nádherný dort. Adrijko, čím bych mohla nahradit Golden sirup?
    K narozeninám ti přeji vše nejlepší, hlavně zdravíčko. ♥ :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie som autorkou receptu, ale Golden sirup môžeš nahradiť akýmkoľvek sirupom, napr. agávovým, kukuričným ,v tomto prípade aj javorovým, lebo plnka má tmavú farbu. Niekto nahrádza aj tekutým medom. Zlatica

      Odstrániť
    2. Ahoj Ivka, uz ti stihla za mna odpovedat Zlatica.....ja len dodavam, ze ho kludne mozes vynechat....ta poleva bola pekne leskla iba ked bola cerstvo aplikovana na tortu.....ked torta postala, tak uz ten lesk poleva stratila :)....takze ak nedas, nic sa nedeje :)....a dakujem za prianie k narodeninam :)

      Odstrániť
  6. Slintám, slintám, i když mi není dobře. Výborné!! =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem, dakujem, dakujem :)......skore uzdravenie zelam :)

      Odstrániť
  7. Páni, tak to je tedy něco :) A ten podnos tedy velmi závidím! Asi už to bude opožděně, ale přeci jen přeji všechno nejlepší :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Meg dakujem velmi pekne....i ked neskoro :)....podnos som si objednala z ebay tu je link http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-Filigree-Metal-Cake-Stand-with-Removable-Glass-Plate-in-French-Grey-/131096666838?pt=UK_Home_Baking_Accessories&hash=item1e85f862d6 ja som uz objednala dalsie dve ( pre moje dcery :) )....pekny den zelam a dakujem :)

      Odstrániť
  8. Adrianka, mnaaam. Dieta-nedieta toto by som ochutnala len taky fukot:-))
    Krasne!! Aj fotky!! Pa Lucy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem pekne za navstevu aj za mily komentarik ,Lucka :)

      Odstrániť
  9. Nadherna torta, nadherny podnos, nadherne fotky! Dokonale ako vzdy! Dodatocne Vam zelam vsetko najlepsie k narodeninam a este veela takych krasnych miniumeleckych diel... aby sme aj nadalej mohli od Vas cerpat inspiracie, ktore polahodia nielen chutovym poharikom ale aj ociam....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Lenka, dakujem velmi pekne za tieto krasne slovicka, velmi ptesili

      Odstrániť
  10. Adrika dodatočne všetko naj, naj, naj... no a všetko bolo už napísané, podnos je úúúúžasný, torta mňam mňam. Robiš krásne fotky !

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj,tie korpusy treba v rure aj premienat?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka ja som menila asi poslednych 15-20 minut ....kazda rura vsak pecie inak...tie korpusy sa viac-menej susia.......tie, ktore som piekla bez obruce (iba na plechu) sa mi videli este lepsie ako v tortovej forme :)...nech sa ti dari a cakam tvoj koment k torticke...pekne sviatky zelam

      Odstrániť
  12. Dobrý deň. Ďakujem za skvelý recept. Torta mala veľký úspech. :) Majka

    OdpovedaťOdstrániť
  13. človek nevie čo má viac obdivovať či tú úžasnú tortu alebo nádherný podnos, len škoda , že už na tom linku je vypredaný... Dáša

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Dobry den Adrianka, obdivujem Vase fajnotky uz od cias MMB:) klobuk dole:) chystam sa upiect tuto torticku pre maminu k narodeninam, ale som len taka "babovka, bublanina" pekarka:D dali by ste mi nejake rady, naco dat pozor, aby sa torticka vydarila? Dakujem pekne

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Dobry den Adrianka, obdivujem Vase fajnotky uz od cias MMB:) klobuk dole:) chystam sa upiect tuto torticku pre maminu k narodeninam, ale som len taka "babovka, bublanina" pekarka:D dali by ste mi nejake rady, naco dat pozor, aby sa torticka vydarila? Dakujem pekne

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Deniska, uz ju viaceri piekli a vydarila sa . Mozem len doporucit viackrat precita si recept a ked nieco nie je jasne, rada poradim. Nie je to nic komplikovane. Pri korpusoch treba narabat opatrne, su velmi krehke. Urcite sa podari. :)

      Odstrániť
  16. Torticku som piekla mamine na narodeniny a mala velky uspech,kedze bola velmi syta, vydrzala nam asi 4 dni a cim dlhsie stala, tym bola lepsia:-) ...najblizsie sa chystam upiect jablkovu tortu s mascarpone kremom a potom jablkovu s pomarancami a stracatella kremom

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Pri pohľade na túto tortu slintám ako taký bernardýn. Určite budem pri prvej príležitosti piecť. U nás bude mať určite veľký úspech. Robievam Raffaelo tortu a tá je tiež ohromná. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Adka, planujem tortu piect o tyzden manzelovi k narodkam...ale mam trochu strach...respekt pred tym bielkovym korpusom...ci nebude kazdy inej velkosti...nemozu sa mi nafuknut??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka ja som ju uz viackrat piekla a nikdy sa mi nenafukla. Uz ju piekli aj ini ( fotky na mojej FB fun stranke). Ak myslis, ze nerozdelis ten korpus na tri casti rovnomernemozes si podelit suroviny na tri casti a upiect 3 korpusy. Je to vsak zbytocne, je to casovo aj financne ( zbytocne ide rura dlho). Mozem doporucit, ze obkresli si dno tortovej formy na papier a pec korpusy tak. Nie v tortovej forme. Ja som prvykrat piekla jeden korpus v tortovej forme, ale bol o par mm mensi. Dala som ho do stredu a nerovnosti vykryla kremom. Tak isto doporucujem posledny vrchny korpus na vrch dat spodok ( cize otocit korpus) pretoze je rovnejsi. Neboj, dodrzat postup a bude to OK. Drzim palce a potesi ma fotecka :)

      Odstrániť
  19. Dobry den, torta je nadherna. Velmi by som ju chcela vyskusat, len ja som kuchar-cukrar zaciatocnik, tak mam mensie obavy... Chcela by som sa spytat, nakolko pisete, ze torta je velmi sladka, mohla by som mliecnu cokoladu nahradit horkou? Dakujem krasne a zelam vela dalsich chutnych dobrot

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ano, mozete nahradit horkou cokoladou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Dobrý deň,
    torta je úžasná.. vyzerá a chutí skvelo.. Len mám problém s pečením tých troch korpusov naraz.. vyskúšala som piecť korpusy oddelene.. a nie som si celkom istá či ich nemám príliš vysušené.. Chcem opýtať, či je potrebné dodržať čas pečenia 75 minúť, keď sa pečú korpusy samostatne v rúre.. Veľmi pekne ďakujem za odpoveď.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym, ano treba dodrzat cas . Je to + - nejake minutky lebo kazda rura pecie inak. Kazda gazdinka asi pozna svoju ruru. Korpusy sa pecu pri nizkej teplote a dlhsiu dobu. Ak nebudu dostatocne vysusene, budu korpusy take mazlave, natahovacie :)

      Odstrániť
  22. dobry den, prosim Vas, aka cokolada ide do cesta?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. moze byt horka aj mliecna. Je to take male mnozstvo, ze na chuti to nic nezmeni.

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)