štvrtok 14. januára 2016

Marcipánovo-mandľové hviezdičky





Neviem, ci mi chutili tie hviezdicky len kvoli tomu, ze som pri ich prirave pouzila domacu Nutellu a rovnako aj domaci marcipan . Jednoznacne  to bola velmi vydarena vianocna cukrovinka. Nic narocne na pripravu. Hviezdicky pekne vyzneli medzi ostatnymi drobnymi vianocnymi cukrovinkami.  Vela som piekla, ale maloco sa mi podarilo nafotit. Tieto hviezdicky su jedny z mala pri ktorych sa mi to podarilo. Dufam, ze aspon niekto sa nimi inspiruje :) .....
Ingrediencie:

na cesto
200 g masla
125 g praskovy cukor
1 vanilkovy cukor
60 g mletych mandli
1 zltok
300 g polohrubej muky


na marcipanove hviezdicky
400 g marcipanu
+ marhulovy dzem na potretie

na ozdobu
lieskovce alebo  mandle  (lupane)pripadne  pol vlasskeho orecha
cca 200 g Nutelly

Postup:
Suroviny na cesto zahnetieme. Spracovane cesto zabalime do potravinarskej folie a odlozime do chladnicky zachladit aspon na 1 hodinu. Cesto rozvalkame na cca 2-3  mm hrubku a vykrajujeme hviezdicky ( srdiecka a pod) a ukladame na plech vylozeny papierom na pecenie. Pecieme pr teplote 165 stupnov C 12-15 minut. Hviezdicky by mali ostat svetle. Po upeceni nechame ochladit.

Marcipan ( pozri recept na domaci marcipan} rozvalkame tiez zhruba na hrubku 2 mm a vykrajujeme hviezdicky.Mozu byt troch mensie ako tie z cesta. Potrieme ich dzemom a zlepime marcipanovu hviezdicku s mandlovou hviezdickou. Mozeme ozdobit trochou Nutelly  a kuskom lieskovca alebo podla lubovole.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)