utorok 31. mája 2016

Šalát s grilovaným syrom Halloumi





Vyborny salat. Uz ste jedli grilovane Halloumi?  Ja som ho objavila vdake mojej starsej dcerke iba par rokov dozadu. Velmi som si ho oblubila. Teraz som ho iba raz - dva nakrajala na mensie kusky a opiekla na suchej panvici  (namiesto grilovania), Uvarila zopar vajec natvrdo, par koktejlovych paradajok a urobila zalievku z repkoveho oleja za studena lisovaneho ( je vynikajuci), lyzicky medu a par kvapiek citronovej stavy. A ako inak vsetku  tu dobrotu zavrsime nas suchej panvici  orestovanymi mojimi milovanymi  piniovymi orieskami.  Mimochodom chcela by som upriamit vasu pozornost na repkovy olej, aktory akosi upadol do zabudnutia. Je naozaj vynikajuci. Chutovo nepotlaca suroviny pouzite na pripravu jedla, ba prave naopak ich vyzdvihuje. Vposlednom case pri salatoch ho vyuzivam podstatne viacej ako olivovoy olej, ktory je povazovany za krala olejov. V roznych studiach pri porovnani olivoveho a repkoveho oleja,  co sa tyka jednotlivych zloziek a  zdravotnych ucinkov na organizmus vitazi repkovy olej. Velkym plusom v prospech repkoveho oleja hovori aj ovela vyssi podiel omega 3 a omega 6  nenasytenych mastnych kyselin. Myslim, si ze v nasich klimatickych podmienkach je pre nas repkovy olej viac prirodzeny, ale to zas neznamena, ze by som prestala pouzivat olivovovy olej.

Ingrediencie:

drobne salatove listy ( u mna mix )
1 balenie syra Halloumi
koktejlove paradajky
4 vajcia natvrdo uvarene
2-3 PL piniove oriesky

na zalievku :
3-4 PL repkoveho oleja ( prip. olivoveho)
1 KL medu
1 KL citronovej stavy

cerstve mlete korenie

Postup:
Salatove listy umyjeme, osusime. Halloumi nakrajame na platky alebo na mensie kusky. Ogrilujeme alebo opecieme na suchej panvici. Na suchej panvici oprazime piniove oriesky.   Nechame ochladit. Salat pokvapkame zalievkou, premiesame. K salatu pridame na polovicu prekrojene paradajky, na osminky pokrajane vajicka, ochladnene Halloumi. Premiesame a dochutime ciernym cerstvo mletych korenim podla chuti. Sol som nedavala, syr je dost slany. Nakoniec posypeme oprazenymi piniovymi orieskami.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)