piatok 10. júna 2016

Višńovo-tvarohový zákusok







Na moje narodeniny sme sli k starsej dcerke. Kedze je to takmer 1 a pol hodiny jazdy autom, tak sa mi videl  na prevoz  zakusok praktickejsi ako torta. Chcela som vsak nieco  zaujimave, netradicne. Zakusok musel vyhovovat aj po chutovej aj  po vizulanej stranke. Na pohlad tento zakusok splnal vsetky parametre, tak som sa rozhodla vyskusat ho. A veru velmi dobre som sa rozhodla. Zakusok nielen skvele vyzera, ale ani chutovo nijak nezaostava za svojou vizualnou strankou. Je sice trochu nakladnejsi , ale ved narodeniny su predsa iba raz v roku. 
Ingrediencie:
rozpis na plech 30x40cm

Cesto:
300 g polohrubej muky
210 g masla
120 g praskoveho cukru
1 vajce

Tvaohova vrstva:
1000 g tvarohu ( jemny  alebo hrudkovity tvaroh, u mna Quark, tvaorh budeme mixovat)
250 g krystaloveho cukru
250 ml slahackovej smotany
250 g kyslej lahodkovej smotany ( u mna creme fraiche)
5 vajec
3 PL hladkej muky
1 PL Solamylu ( u mna Cornflour)
a vanilkovy cukor  (prip. 1 KL vanikoveho extraktu) 

Visnova vrstva:
500 g mascarpone
2-3 PL praskoveho cukru ( podla chuti)
450 g visnoveho dzemu

 okrem toho:
cca 300 g susienok ( napr. Bebe a pod. u mna Nice biscuits - Tesco)
100 - 150 g bielkovych pusiniek ( u mna kupene v Morrisons) 

Postup:
Zo surovin spracujeme cesto . Nemiesime dlho, aby sa netrusilo. Ak je potrebne mozeme pridat 1-2 PL kyslej smotany alebo vody( ja som nepridavala nic). Plech vymazeme tukom a vyspypeme mukou. Cesto rozvalkame a prenesieme do plechu. Na niekolkych miestach prepichneme cesto vidlickou a odlozime do chladnicky schladit aspon na 30 minut. Cesto predpecieme vo vyhriatej rure pri teplote 190 stupnov asi 12-15 minut. Cesto vyberieme a nechame  schladit. Ruru stisime  na 140 stupnov.

Tvaroh rozmixujeme s cukrami  a dvomi vajickami. Pridame smotany a zvysne tri vajcia. Opat premixujeme. Pridame muku a cornflour a dobre premiesame. Cesto je riedke, ale take ma byt. Vylejeme na vychladeny predpeceny spodok a pecieme 60-70 minut. Nechame vychladnut pri pootvorenych dvierkach na rure.


Na vychladnutu tvarohovu vrstvu rozotrieme  visnovy dzem ( moze byt aj s kuskami visni). Asi 3 PL odlozime bokom. Na dzem ulozime susienky. 

Mascarpone vymiesame s cukrom a pridame odlozeny visnovy dzem. Vymiesame a visnovy krem natrieme na susienky. Odlozime do chladnicky zachladit. Vrch posypeme pomrvenymi snehovymi pusinkami. 

Pozn. Snehove pusinky doporucujem posypat az pred podavanim, ak ich chceme mat pri konzumacii chrumkave. Pri dlhsom posobeni kremu nasiaknu vlhkost a velmi zmaknu a stracaju na chrumkavosti.


5 komentárov:

  1. Recept ako od babičky, fotografie ako od profesionála. Dokonalosť, ako vždy. PS: Bolo by mi cťou, keby ste zavítali na môj nový blog, tiež o jedle → http://nutri-licious.blogspot.sk/ Prajem krásny deň!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobry den, aky tvaroh pouzivate ? jemny alebo hrudkovity ? dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry vecer, pouzila som Quark. Je to jemny tvaroh, ale moze sa pouzit aj hrudkovy, kedze v postupe je , ze tvaroh premixujeme ( ponornym mixerom). Tvarohova hmota ma byt jemna, bez hrudiek. Pekny vecer zelam .

      Odstrániť
  3. vynikajuci receptík,robila som - mal uspech

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)