nedeľa 1. októbra 2017

Maková torta s vanilkovým šodó




Ani si neviem spomenut, ci sa mi uz niekedy stalo to, co s touto makovou tortou. Ja som ju po upeceni nestihla odfotit!  Odrazu z nej nebolo.  Chcela som sa podelit o tuto dobrotu aj s vami, tak mi neostavalo nic ine len ju upiect znovu.  Tato torticka je uz takou jesennou kombinaciou chuti. Pridane jablcka zvlacnuju cesto. Ak lubite mak, tak isto si na tejto torte pochutnate. Tak ako k jeseni patria jablcka, tak k maku patri citron. Ten vyborne podciarkol celkovu chut  makovej torty. No a korunou tejto dobroty bola uzasna vanilkova  poleva ci riedky puding. K torte sa vyborne hodi aj kopcek zmrzliny alebo ju mozete iba posypat praskovym cukrom.

Ingrediencie:
rozpis na formu o priemere 24 cm

2 vajcia
150 g krystaloveho cukru
200 ml kyslej smotany ( hustej, kremovej, u mmna creme fraiche)
50 ml oleja
z 1 citrona nastruhana kora
150 g polohrubej muky
100 g nemleteho maku
2 jablcka (ostruhane)
1 KL soda bicarbony
1/2 KL prasku do peciva
stipka soli

Postup:
Do misky preosejeme muku, prasok do peciva a soda bicarbonu. Pridame mak. Odlozime bokom. Vajcia naslahame  s cukrom. Pridame smotanu, olej preslahame. Nastruhame jablcka rovno do misy. Nemusime ich supat. Ja som jedno nastruhala a druhe som narezala na malicke kocky. Potom prisypeme vsetky sypke suroviny  Premiesame a zmes vylejeme do tortovej formy, ktorej dno sme vylozili papierom na pecenie. Pecieme  pri 180 stupnoch C 35-40 minut. Kontrola spajlou. Ruru vypneme a nechame aspon 10 minut ochladit pri otvorenych dvierkach. Potom kraje nozom oddelime od tortovej formy. Oddelime obruc a prelozime tortu na mriezku a nechame uplne vychladnut.
Mozeme podavat s kopcekom zmrzliny alebo s vanilkovym pudingo -vanilkove sodo .




4 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Vdaka Zdenka za avstevu aj komentarik. Doporucjem vyskusat :)

      Odstrániť
  2. Koláčik by som chcela upiecť, v rozpise surovín sú však není uvedene žiadne jabĺčka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym,dakujem, uz som dopisala do rozpisu. Z textu je zrejme, ze tam idu dve jablcka, jedno som nastruhala a druhe narezala na kocky :) Nech sa vam dari a hlavne nech kolacik chuti :)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)